Bliv frivillig i FCS

Vidste du, at frivillige har et bedre helbred? Det er ikke løgn, læs det selv her

I FC Storebælt har vi altid brug for en hånd eller to, og vi kan altid bruge dig og din hjælp. De steder, hvor vi simpelthen ikke kan undvære frivillige kræfter, laver vi separate stillingsopslag på, som du finder under "Ledige stillinger". Men det er også muligt at blive frivillig i fodboldklubben, bare man vil give lidt af sig selv til gavn for de mange medlemmer og frivillige, der arbejder på at skabe et godt fællesskab - og det kan du blive en del af.

1. Frivilligt arbejde kan give bedre selvværd og bedre sociale kompetencer, som begge har en positiv indvirkning på ens helbred.

2. Frivilligt arbejde øger ens fysiske og kognitive aktivitet, hvilket forebygger funktionsnedsættelse og demens.

3. Frivilligt arbejde kan ifølge neurologien føre til øget frigivelse af hormonerne oxytocin og progesteron, der blandt andet sørger for, at stofskiftet, fedtforbrændingen og nervesystemet fungerer. Sammen kan disse hormoner mindske stress og inflammation

Ved udfyldelse af nedenstående skema, bliver du kontaktet af en fra bestyrelsen for nærmere dialog. Husk, at du aldrig forpligter dig til mere end du selv vil. Vi er bare glade for at du vil bidrage til fællesskabet.

Vi glæder os til at høre fra dig